מניעת בדיקת קורונה בקטין בכניסה לישראל – תהווה עבירה פלילית

איתי גדסי No Comments on מניעת בדיקת קורונה בקטין בכניסה לישראל – תהווה עבירה פלילית

ועדת החוקה אישרה את התקנות הקובעות עבירה פלילית בשל מניעת בדיקת קורונה בקטין בכניסה לישראל | משרד הבריאות: לאחר ההגבלות, ירידה חדה באחוזי הנכנסים לארץ שחלו בקורונה; מספרם עומד כיום על 0.09%

נתב"ג | פלאש 90 צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החוקה אישרה היום (רביעי) את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (חובת ביצוע בדיקה בכניסה לישראל) (תיקון מס' 5), תשפ"א 2021. התקנות מאריכות את תוקף התקנות הקיימות בחודש נוסף עד ל-27/7/21 ומוסיפות שני הסדרים חדשים לתקנות:

1. עבירה פלילית בשל מניעת בדיקת קורונה בקטין: אדם הנכנס לישראל יחד עם קטין מתחת לגיל 12 הנמצא באחריותו ומונע ביצוע בדיקה בקטין, עובר עבירה פלילית שניתן להטיל עליה קנס בסך 3,500₪.

התיקון נועד להתמודד עם החשש כי אדם "ינצל" את העובדה שאין אפשרות להטיל את הקנס על קטין מתחת לגיל האחריות הפלילית, ויימנע מביצוע בדיקה של קטין שהוא אחראי עליו, ויחסוך את עלות הבדיקה.

2. פטור מחובת בדיקת הקורונה בכניסה לישראל עבור איש צוות אוויר: אנשי צוות בטיסה בטיסות מסחריות לישראל יוכלו להיכנס לישראל אף אם בידם תוצאת בדיקת קורונה שלילית שביצעו בשבוע שקדם לכניסתם והם יהיו פטורים לפיכך מהחובה לבצע בדיקה בכניסה לישראל הקבועה בתקנות. חריג לכך הוא איש צוות כאמור שהגיע ממדינה ברמת סיכון מרבית שכן יהיה חייב בביצוע הבדיקה, אלא אם שהה בה בשדה התעופה בלבד.

התקנות הקיימות שיוארכו כוללות חובת הצגת בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות האחרונות טרם החזרה לישראל וחובת עריכת בדיקת קורונה עם הכניסה לישראל.

הפרה של החובות הללו מהווה עבירה פלילית שבגינה ניתן להטיל עונש קנס בסך 14,000 ₪ לאחר משפט פלילי מלא, וכן ניתן לאכוף את העבירה באמצעות קנס מנהלי שניתן על ידי שוטר או מפקח שהוסמך לכך בשיעורים הבאים: מי שנכנס לישראל ללא תוצאת בדיקה שלילית מ-72 השעות שקדמו לכניסה: 2,500₪. מי שנכנס לישראל בלי שביצע בדיקה בעת הכניסה: 3,500 ₪



0 תגובות